Dienstverlening
Klantcontactcenter (KCC)
Het KCC is het centrale punt binnen de gemeentelijke organisatie waarmee inwoners het eerst in contact komen als ze de gemeente willen benaderen. De diverse kanalen waarlangs de klant de gemeente kan bereiken komen hier samen. Het betreft de kanalen telefoon, whatsapp, e-mail, balie en de website (digitale formulieren).
Uitgangspunt van de dienstverlening is dat de inwoner het kanaal kiest waarlangs hij de gemeente benadert. We houden de focus op digitalisering, maar houden hierbij rekening met de digitale vaardigheid van onze inwoners, met als uitgangspunt: “digitaal waar het kan, persoonlijk waar passend”. Om de digitalisering succesvol uit te bouwen betekent dit dat we de klant stimuleren om gebruik te maken van de digitale kanalen.
Behalve aan de digitalisering van de dienstverlening dienen we ook continue aandacht te blijven schenken aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Deze wordt tweejaarlijks getoetst en de output wordt aangewend ter verdere verbetering. Naast een goede bereikbaarheid is ook het in één keer afhandelen van de klantvraag van groot belang. Zaakgericht werken is hiervoor randvoorwaardelijk. Het zaaksysteem is hierbij een belangrijk hulpmiddel. In dit systeem worden alle zaken en bijbehorende klantcontacten vastgelegd.